tiistai 22. maaliskuuta 2016

Kaksi viikkoa takana 2/2

Toisen viikon tapahtumia..

Maanantaina lähdimme tallustelemaan ensimmäistä kertaa töihin uudelta asunnolta. Aiemman 10min kävelymatkan sijasta, uudesta asunnosta työpaikalle käveli n.30minuuttia.

Näkymä terassiltamme

Työpäivät olivat aika samankaltaiset maanantaista torstaihin - suunnittelimme Sketchupilla asuntoa.
Juuri kun olimme tyytyväisiä suunnitelmiimme yms. Annile tuli ja antoi uudet, tarkemmat mitat - ja kaikki meni uusiksi! Huoneen leveys nimittäin kapeni yli metrillä.. Noh, ei auttanut kuin ruveta muuttamaan pohjaa ja sen jälkeen kalusteita.
Annile sanoi kyllä pitävänsä monista ideoistamme, mutta kun rupesimme mittoja oikeiksi muuttamaan, totesimme, että on aivan mahdotonta toteuttaa näitä meidän hienoja ideoita kyseisessä asunnossa. Ei vaan mahdu.

Alkuperäisillä mitoilla tehty keittiö-luonnostelma
-||- olkkari-luonnostelma

-||- makkari-luonnostelma
 Ja sitten uusilla mitoilla tehdyt luonnostelmat:

Juan ei ole tällä viikolla siis ollenkaan paikalla, (ei oikeastaan kolmeen viikkoon) sillä hän lähti manner-Espanjaan seuraamaan jonkin toisen asunnon rakennusprosessia.
Annile siis katsoo nyt vähän peräämme, antaa meille työohjeita ja kommunikoi sitten tekemisiämme Juanille.

Perjantaina lähdimmekin ottamaan laserilla mittoja eräästä yrityksen hostelleista!
Ihanaa päästä hetkeksi pois Sketchupin parista! Lähtö asunnolle tapahtui hieman nopeasti, emmekä oikein ehtineet edes ymmärtää minne nyt oltiin menossa. Mikä parasta, mukaamme lähti työntekijä Tanja, joka ei puhu juurikaan englantia. Onneksi tajusin kysyä vielä toimistolla, että oliko laser mitta Tanjalla ja mitä meidän tulisi ottaa mukamme!

Reissu sujui kuitenkin hyvin, kommunikoimme keskenämme muutamilla englannin kielen sanoilla ja jo hetken kuluttua Tanja ilmoitti lähtevänsä takaisin toimistolle.
Jäimme kahdestaan ihmettelemään asuntoon :D
Emme oikein olleet varmoja, mitä kaikkea piti mitata, mutta yritimme saada edes jotain aikaiseksi.

Alku kankeuden jälkeen hommat alkoivat sujua. Saimme mitattua asunnon sisäpuolelta, mutta kun piti siirtyä mittaamaan ulos terassialuetta, koitui ongelmia. Kaikki seinät tuntuivat olevan muhkuraisia ja hieman jonnekkin päin aina vinossa! Asiaa ei myös auttanut, että aurinko porotti täydeltä taivaalta niin, ettei laserin valoa näkynyt ollenkaan. Oikeastaan hyvä kun näki yhtään mitään - valkoiset seinämät ja lattia olivat meinaan aikamoisia valon kimmokkeita!
Päätimmekin jättää ulkopuolen mitat ottamatta, kertoa tästä toimistolla ja tulla sitten takaisin myöhemmin mikäli niin käskettäisiin.

Kuvia terassialueesta

Mittailuissa meni yllättävän äkkiä aikaa ja kellon tullessa neljä, päätimme suunnata takaisin toimistolle. Kerroimme ongelmastamme ulkoalueen mittaamisen suhteen ja he ymmärsivät heti. Jätimme piirroksemme& mitat toimistolle, suljimme koneet ja lähdimme viettämään viikonloppua! :)

Olimme jo viime sunnuntain epäonnistuneen Puerto del Rosario reissun jälkeen päättäneet, että yritämme nyt lauantaina uudelleen - nyt kun ostoskeskuskin olisi auki!
Vietimme perjantain rauhassa asunnolla oleskellen, jotta pääsisimme ajoissa lauantaina ylös! Sitten yhdeksän bussilla keskustaan ja koko päivä shoppailua!<3
Kuitenkin jälleen oli pienimuotoista draamaa yöllä ja unet jäivätkin erittäin lyhyiksi siittä syystä. Mutta kun shoppailuhimo oli niin valtava, päätimme siitä huolimatta lähteä!
Bussi tuli jälleen ajoissa, nousimme kyytiin ja matkasimme n.30min pääkaupunkiin. Tällä kertaa olin selvittänyt mapsista selkeämmän reitin linja-autoasemalta ostoskeskukseen, jottei meidän tarvitsisi taas harhailla tuntia ennen perille löytämistä.
Reitti olikin erittäinkin selkeä, kävelimme vain suoraan länteen kunnes ostoskeskus näkyikin vasemmalla :D

Keskus oli valtava! Jo pelkästään ulkoapäin.. mutta sisäpuoli vasta yllätys olikin! Kerroksia oli nimittäin neljä + parkkihalli!
Kiertelimme kaupoissa ja kävimme muutaman kerran kahvilla. Täällä kun ei kahvi& leipä tai kahvi& pulla paljoa maksa.. :)

En muista kyseisen leivän oikeaa nimeä, mutta se on paikallista herkkua.. Leivän välissä oli majoneesiä ja tonnikalaa, eikä taikina ollut aivan tavallista - erittäin hyvää!
Kun kaikki kaupat oli kierretty, suuntasimme takaisin bussiasemalle. Olimme katsoneet bussin lähtevän puolelta ja päivittelimme aikamme kulumista sillä olimme asemalla jo tasalta (30min odottelua)! ..kuitenkin hyväksi tuuriksemme keskusradio kuuluttikin bussin Corralejoon lähtevän 5min kuluttua! Ei tarvinnutkaan siis odotella, vaan saimme siirtyä suoraan bussiin.
Päätimme Corralejoon päästyämme käydä vielä syömässä ulkona ja päädyimmekin kiinalaiseen ravintolaan! Hieman on minulla ollut ongelmia ruokatilauksien kanssa, sillä nytkin sain vahingossa kaksi ateriaa väärinymmärrysten seurauksena :D Noh, onneksi oli nälkä, eikä annokset ollut kovin valtavia niin hyvinhän nekin alas meni..
Sen verran täyteen kuitenkin tultiin, että pyörittiin takaisin asunnolle ja painuimme samoin tein pehkuihin!

Alkupala näytti hieman arveluttavalta - mutta maistui kyllä hyvältä! Yritin kysyä tarjoilijalta, mitä nämä olivat mutta sain vastauksen ehkä kiinaksi? joten en vieläkään oikein tiedä näiden nimeä :D

Sunnuntaina lähdimmekin kävelemään poispäin keskustasta ja etsimään rantoja.
Eikä tarvinnut kovin kauas kävelläkään kun löysimme rannan - kylläkin aika kivikkoisen!
Uimarannat sijaitsevat vielä hieman kauempana, mutta tällä erää tyydyimme kuvailemaan täällä, sen verran kyllä tuulikin ettei uimaan edes tehnyt oikein mieli...
Kävelimme rantaviivaa pitkin takaisin keskustaan, kävimme ostamassa pyyhkeet ja siirryimme rannalle hetkeksi löhöilemään.

Siinä meni tämä sunnuntai - ja viikko :)